Monday, 2 July 2012

Edited picture!!


ni contoh pic yg edited...sy x reti langsung nk edit pic.x suka..huhu.

Sekali Berpengakap..Terus Berpengakap!!!!

Alhamdulillah pada 29 Jun hingga 1 Julai yg lepas, aku dan rakan2 pengakap yg lain selamat mengikuti kursus kepimpinan manikayu peringkat 3 bertempat di ipg kampus raja melewar...yang bestnya bila pelajar perempuan boleh tido kat bilik...pelajar lelaki je yang dibenarkan tido di dalam khemah...ehehe..lagi satu yg best bila kitrong dpt masak guna dapur gas..hehe...memanglah x berapa mencabar perkhemahan kali ni..tp banyak jgklah pengalaman  n ilmu yg aku dapat...alhamdulillah...=]



Di dalam Balai Ilmu ..aircond lagi..untung sungguh!!

Sarapan pada hari kedua..jemput makan meh...=]

Tahniah!!!sekawan HIJAU JOHAN khemah terbersih dan tersusun pada hari kedua perkhemahan...hasil kerjasama ahli yg kuat berusaha..=]

Ahli Sekawan HIJAU yang bertanggungjawab..mendengar arahan kaum perempuan..hehe!!

Sarapan hari last...mee goreng tu penting!!haha

x sbr nk makan...sebab dah terlewat!!penceramah da start..tp kitorg belum makan...lambat masak!!

ptg hari pertama!!sediakan tapak perkhemahan dan peralatan yg akan digunakan...=]

aikk...apasal fiqah nk kasi alu lesung tuh??jeles ke hape!!haha

Tahniah jgk!! Naib Johan pertandingan khemah tersusun dan terbersih..

Jejaka-jejaka sekawan HIJAU...tahniah dan tenkiu atas kerjasama anda!! i loike!!
Pek!!Pek!! sedia utk makan!!

Fiqah lorat nak masak!!haha..sodap

Sarapan =]

Asam pedas ikan yg begitu lama utk siap..haha...apepun sodap!!

Thursday, 28 June 2012

Siapakah ini?????




siapakah orang di atas?ku pun tak kenal..haha...tp aku tertarik dgn rambut dia...terpacak je kan!!mesti guna minyak rambut purple!!mcm iklan tv!!haha


bahagia sementara~





Tak pernah aku meraguimu kau menawanku
Hadirmu merawat sepi di ruang hati ini
Kau meyakinkan duka berakhir menjelma bahagia
Tapi mengapa kau pula pergi ketika kasih mekar

Katakanlah mengapa perpisahan yang kau pinta dariku
Mengorbankan kasih cinta kita oh mengapa?
Katakanlah apa salah dan silapku padamu kekasih
Di manakah keadilanmu kepadaku?

Berbeza benar pendirianmu
Berubah hanya sekelip mata
Mengapa kasih bahagia kita sementara

Katakanlah mengapa perpisahan yang kau pinta dariku
Mengorbankan kasih cinta kita oh mengapa?
Katakanlah apa salah dan silapku padamu kekasih
Di manakah keadilanmu kepadaku?

Berbeza benar pendirianmu
Berubah hanya sekelip mata
Mengapa kasih bahagia kita sementara

Kerana ini permintaanmu ku akur sahaja
Melupakanmu tak semudah itu
Kerna kau terlalu istimewa


p/s: lagu ini tiada kaitan dengan sesiapa...sama ada yang masih hidup mahupun telah meninggal...peace!! =]]

Monday, 25 June 2012

rahsia seorang perindu~


OOO kasih....
datangmu sekejap cuma...
kau menghilang entah ke mana...
tanpa sebarang sebab...
oo mengapa....
andai dirimu masih menyayangiku...
cobalah mengerti hati ini...

janganlah dikau menyiksa jiwa ragaku...
tetapi...
andai itu yang terbaik utk dirimu dan diriku..
ku pasrah jua...
mungkin bagimu diriku ini hanyalah peneman sementara...

teganya dirimu...
tiadakah ihsan di hatimu...
menyiksa diri ini..
siang dan malam...
ku lewati hari ini...
mengingati dirimu oo kekasih...

terima kasih...ucapan keramatku...padamu..
kerna pernah di sisiku...
menyelami hati ini...
menghiburkan hati ini...

apakah maksud ini semua???
ku tahu..sayang tidak semestinya memiliki..
namun jangan begini kasih...
ucapkanlah salam undur diri mu...
kira ku tahu engkau kan pergi....
jauhhh....jauhhhh....jauuuhhh...
dariku.....

seuntai kata untuk diluahkan...mengisi masa lapang...di kala jiwa tgh meronta kebosanan...

Sunday, 24 June 2012

oohh mengancam sungguh!!!

marilah kita berzikir...penenang hati dan jiwa...insyaAllah..=]
ooo Allah...setelah satu satu ujian menimpa diri ini...tbahkanlah diri ini seadanya agar ku bisa menjalani kehdupan dgn tabah...insyaAllah...=]

Friday, 22 June 2012

Puisi Lara~



peringatan kepada diri sendiri....jgn mudah menabur janji manis...andai terasa diri tiada kemampuan...jgn diketuk hati yg lara....uwa...keboringan melanda di saat ini.....mulalah jari jemari ini menaip bukan2...aishh..

hendak seribu daya..tak hendak seribu dalih~

pepatah melayu "hendak seribu daya  tak hendak seribu dalih"...sesuai digunakan kpd seseorang yang apabila dia mahu mendapatkan sesuatu..akan diusahakannya jgk sehingga dapat...n sebaliknya...apabila seseorang itu tidak mahu sesuatu..banyaklah alasan yang akan diberikan...heehe...mcm x biasa kan...samalah..ak pun selalu berdalih time x nk something...so..no wonder lah lau orang lain pun bt bnda yang sama kan...hurmmm...hurmm...tidak mengapalah...samalah jugak...time kita nak melepaskan diri dari sesuatu kesilapan yg telah kita lakukan...banyaklah autanya...memutarbelitkan fakta..mungkin??itulah permainan dunia...so...seandainya kita pandai mengatasi masalah tersbut...kita boleh go on dgn kehidupan kita seadanya..

seni dalam percakapan~

semakin lama kita hidup kat dunia ni..semakin banyak pengalaman yang kita dapat..sama jgk lah mcm bercakap..semakin banyak kita bercakap,semakin banyak kekuatan dan kelemahan yang tidak kita sedari terserlah..betul x? sebagai contoh..semakin banyak kita berjanji kepada orang..semakin susah utk kita tunaikan jnji tersbut..ok lah..cukup sampai di situ sahaja pasal janji~ pasal yang kedua ialah pasal kebolehan kita utk menjaga hati dan perasaan org sekeliling ketika bercakap..ini merupakan seni yang sukar utk dipelajari..namun boleh dipelajari..hehe..maksud sy di sini..dalam berkawan or bercinta..setiap patah perkataan yang keluar dari mulut itu perlu dipertimbangkan terlbih dahulu..di sini sy ingin tekankan dalam berkawan...terutamanya kat mktb ni..kita nk hidup lagi 2 tahun bersama2...so pandai2la bermain dgn kata2 kita agar tiada org yg terasa..kan??just renungan dan peringatan kepada diri sendiri dan jgk kawan2 yg tercenta...=)

beginilah jadinya apabila tiada titik persefahaman dalam percakapan~

Tuesday, 19 June 2012

kemaafan dendam yg terindah~

Ya Allah..ketika aku melakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah aku kekuatan utk. meminta kemaafan...manakala di waktu orang lain melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanlah aku kekuatan utk. memberi kemaafan..insyaAllah..sekeras-keras hati ini..masih terselit kelembutan seorang insan bergelar wanita..dan setiap ape yg kita lakukan..biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan...tanpa kejujuran..hidup kita sentiasa menjadi mainan orang...dan apebila kita redha atas sesuatu yang mengecewakan hati kita..maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak dijangka..insyaAllah...semoga hidup ceria2 selalu.senyum sebagai pengubat luka...=))

Monday, 18 June 2012

hari pertama semester 4~

alhamdulillah..syukur kehadrat Ilahi..ak masih diberi kesempatan utk bangun dan pergi ke kelas seperti semester lepas..bersama semangat dan azam baru..ku iringi langkahku dengan penuh keyakinan dan ceria...gembira dapat bertemu kawan2 sekelas..ade yang makin cantik..makin berisi..makin hensem dan sebagainya..tidak kurang juga dgnku..makin berisi..hehe..makin dewasa..alhamdulillah, pensyarah2 yg mengajar kelas ak hari ini semuanya sporting dan boleh dibawa bergurau..terutamanya lecterur math..lawak betul..so..x ngntukla kitorng nnti..harap2nye la kan..al maklumlah geng kitrong semua kaki kroohh kroohh..jap lgi pun ade kelas..so..solat jap..tido jap..pi kelas balik..=)

akur janji~



lagu ni ditujukan khas pada insan yang bakal bertahta di hati ini...bila masanya ku tidak tahu...tetapi ku harap dikaulah yang terakhir...


Kekasih ku sayang kan kamu
Cintaku kasihku untukmu
Kekasih hanya kau ku mahu
Hidup dan mati bersamamu
Akur janji setia padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu
Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu
Aku tak bisa sendiri tanpamu
Sedetik pun ku tak mampu
Sejuk hatiku oh tenang jiwaku
Memandangmu

Sunday, 17 June 2012

segalanya di sini..menggamit memori~

alhamdulillah..selamat jgk ak sampai ke maktab ni balik...n akan bermula la semula rutin hidupku seperti biasa...org kata macam dulu-dulu...huhu..penat belum hilang..tp x leh nk tido..nak kemas barang stor belum bukak...ayya...so..on9 la dulu mengisi masa lapang...semoga bermulanya semester baharu ini akan menjadikan hidupku lebih ceria...insyaAllah..amin...;))

Saturday, 16 June 2012

cinta dan benci...


baru ku sedari...amat payah utk menerima perkataan MAAF.. dari seseorang yang kita hormati dan rapat dgn kita suatu masa dulu...oo Allah...tenangkan hati ini ya Allah..ku sangat lemah..lemah ya Allah..tanpamu siapalah aku...di saat ini..ku amat perlukan teman...teman yang dahulunya ku percaya..telah pergi bt selamanya..ku harap dikau bahagia sentiasa..amin..teganya kau menari di atas tangisanku~ ku terperangkap di penjara janjimu..luka yang lama belum pulih ditambah dengan luka baharu..ku percaya semua ini dugaan dariNya..=)

Tuesday, 12 June 2012

you're my everything~





Na na na na ... 
You're my everything 
The sun that shines above you makes the blue bird sing 
The stars that twinkle way up in the sky 

Tell me I'm in love, when I kiss your lips 
I feel the rolling thunder to my finger tips 
And all the while my head is in a spin 
Deep with in I'm in love 

You're my everything and nothing 
Really matters but the love you bring 
You're my everything 
To see you in the morning with those big brown eyes 
You're my everything 
Forever and the day 
I need you close to me 
You're my everything 
You never have to worry never fear 
For I am near 

You're my everything 
I live upon the land and see the sky above 
I'll swim within oceans sweet and warm 

There's no storm my love 

You're my everything and nothing 
Really matters but the love you bring 
You're my everything 
To see you in the morning with those big brown eyes 
You're my everything 
Forever and the day 
I need you close to me 
You're my everything 
You never have to worry never fear 
For I am near 

when I hold you tight 
there's nothing that can harm you in the lonely night 
I'll come to you and keep you safe and warm 
Yes, so strong my love 

when I kiss your lips 
I feel the rolling thunder to my finger tips 
And all the while my head is in a spin 
Deep with in I'm in love
NaNaNaNaNaNa............


=))



alhamdulillah..sekuat mana badai menimpa diri ini..sekejam mana diri ini diperlakukan...dan dipermainkan sesuka hati..syukur...diri ini masih mempunyai keluarga yg sentiasa membantu dan menyokong diriku ini menghadapi ujian yang melanda..sesungguhnya air yang dicincang tidak akan putus...sehina mana keluarga kita..jgn kita belakangkan mereka...kerana pabila kita dalam kesusahan..merekalah tempat yang dituju...jgnlah kita menyorokkan keluarga kita dari pengetahuan kawan-kawan dan teman-teman kita...kita sepatutnya berbangga dengan kehadiran mereka di sisi kita...kerana sesungguhnya merekalah tulang belakang  hidup kita...janganlah kita menagih kasih pada org yang tidak berkaitan dengan ape jua cara sekalipun...thanks ma, abah, along n adik2...teguhnya insan kerdil ini dari semangat dan sokongan dari kamu semua...alhamdulillah syukur..segalanya ku terima..jangan kau nodai kata2 dulu..jangan kau putar belitkan fakta..secebis ingatan buat diri sendiri..;))

andai ku bercinta lagi~



Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati


Monday, 11 June 2012

bila cinta~



Bila cinta kini tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan manisnya janjimu
Yang ku sambut itu dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi tinggalkanku


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan

Ku sebut namamu
Di setiap doaku
Ku kan setia di mana tempatmu
Yang ku dapat hanyalah bayangmu


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan.. Dalam harapan..



impossible~




I remember years agoSomeone told me I should takeCaution when it comes to loveI did, I did-------

And you were strong and I was notMy illusion, my mistakeI was careless, I forgotI did

And now when all is doneThere is nothing to sayYou have gone and so effortlesslyYou have wonYou can go ahead tell them

Tell them all I know nowShout it from the roof topsWrite it on the sky lineAll we had is gone now

Tell them I was happyAnd my heart is brokenAll my scars are openTell them what I hoped would beImpossible, impossibleImpossible, impossible

Falling out of love is hardFalling for betrayal is worstBroken trust and broken heartsI know, I know--------

Thinking all you need is thereBuilding faith on love and wordsEmpty promises will wearI know, I know--------

And now when all is goneThere is nothing to say
And if you're done with embarrassing meOn your own you can go ahead tell them

Tell them all I know nowShout it from the roof topsWrite it on the sky lineAll we had is gone now

Tell them I was happyAnd my heart is brokenAll my scars are openTell them what I hoped would beImpossible, impossibleImpossible, impossibleImpossible, impossibleImpossible, impossible!Ooh impossible (yeah yeah)

I remember years agoSomeone told me I should takeCaution when it comes to loveI did

Tell them all I know nowShout it from the roof topsWrite it on the sky lineAll we had is gone now

Tell them I was happyAnd my heart is brokenAll my scars are openTell them what I hoped would beImpossible, impossibleImpossible, impossibleImpossible, impossibleImpossible, impossible

I remember years agoSomeone told me I should takeCaution when it comes to loveI did..........

comeynya baby ni..;))


p/s : nasib baik bear2 ni x reti cakap...lau reti mesti da bising rumah ni ha...bear2 duk rumah diam2 k...;)

alhamdulillah~

ya Allah..dugaan apakah ini yg kuterima...jgnlah terus menerus aku dipersalahkan atas kesalahan yang buta ini...sesungguhnya di saat ini aku dipersalahkan...ini semua adalah permainan dunia..yang banyak membantu menguatkan hambamu ini..alhamdulillah..segalanya kuterima ya Allah..ku harap ujian ini dapat memberi sinar baharu dalam hidupku...dan ini adalah blog aku..segalanya yg terlakar di sini ialah luahan dan lakaran isi hatiku..jangan ada sesiapa yang persoalkan...sesungguhnya tiada keberkatan mengaminkan sesuatu yang buruk kepada orang lain...kita sama2 teraniaya..terima kasih atas segalanya...sesungguhnya diriku ini semakin kuat menghadapi cabaran hidup...




Sunday, 10 June 2012

goodbye~




It's a shame that it had to be this way
It's not enough to say I'm sorry
It's not enough to say I'm sorry

Maybe I'm to blame
Or maybe we're the same
But either way I can't breathe
Either way I can't breathe

All I had to say is goodbye
We're better off this way
We're better off this way

I'm alive but I'm losing all my drive
Cause everything we've been through
And everything about you
Seemed to be a lie
A guiltless twisted lie
It made me learn to hate you
Or hate myself for letting it pass by

All I had to say is goodbye
We're better off this way
We're better off this way
All I had to say is goodbye
We're better off this way
We're better off this way

And every, everything isn't only
What it seemed so hold these
Words that you never told me
It's time to say goodbye
It's time to say goodbye
It's time to say goodbye
Goodbye

Bye

Take my pain away
Tear it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong

Take my pain away
Tear it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong

Take my pain away
tear it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong


fall for you~



setia kasih~



Sekali air sungai melimpahSekali pasirnya pun berubahItulah falsafah... yang jadi ikutan...Dan juga bualanTapi bagiku pula berbezaSungai mengalir tetap berlikuYang berubah cuma... adalah pasir saja...Penghujungnya muara( korus )Hati ingin berbicaraHati ingin merasai... nikmat cintaYang sering diperkataTetapi sebaliknyaTiada TerlaksanaDahan yang patah tiada bersambung lagiHatiku pasrah dalam mencari mimpiGetar hatiku serta kepayahankuHanya kau saja sudi memahaminyaSetiaku kini hanya satuDan kasihku bukanlah beribuBiar bercerai badan... jasad atau pun nyawa...Aku tetap setia( ulang semua )

cinta tersimpul rapi~


awk..andainya awk tahu..hati ini masih lagi rasa bertuah mengenalimu dulu...n sehingga ke hari ini..tiada yang betul2 dpt menggantikan tempat awk di hati sy....sy rindu awk ;(

no words to say..~

ya Allah...ku ingin akhiri penantian ini..dan alhamdulillah..satu sudah kau bantu ya Allah..hanya engkau yang maha mengetahui siapakah insan yang betul2 layak bertahta di hati ini..hati ini sudah rapuh...retak...tiada kekuatan lagi..segala permainan duniawi kiranya sudah ku tempuh..ape yg ku inginkan..ape yg ku idamkan...tidak kau berikan lagi..ku terima ya Allah..mungkin engkau sedang melakar percaturan yang terbaik utk ku dan bakal imamku...

Thursday, 24 May 2012

balik kg~


alhamdulillah..syukur nikmat...dipermudahkan segala urusan selama sem ini...insyaAllah malam ni ak akn bertolak pulang ke kampung halamanku...semoga ak n kawan2 selamat dalam perjalanan n sampai ke kg masing2 dengan selamat...amin...tdk sbr utk ku bergurau senda dgn famili tersyg...

Thursday, 17 May 2012

seandainya~



mungkinkah dikau kan berpaling lagi? ku selalu menunggu saat itu..tp mungkin mustahil bagimu....usahla dipermainkan hati yg sememangnya akan menerima segala kekurangan mu..hanya kerana ku mahukan mu..ku tunggu masa yg benar2 membuatkan ku melupai dan tidak ambil kisah perihal mu...ku juga menunggu insan yang boleh menggantikan tempatmu di hatiku...setakat ini tiada lagi yang mampu...mungkin ku harus ketepikan perasaan ku terhadapmu? sesungguhnya ku akan kalah dengan perasaan ku sendiri...mungkin masa akan menentukan segalanya..restu dari famili adalah perkara utama yang akan ku ambil peduli..walau ia melukakan hatiku~ kerna ku sedar..perkahwinan tanpa restu famili adalah kurang berkat...

Thursday, 8 March 2012

MeOw-MeOw~

Skg nih da start da kehidupan mencabar kat mktb  ni....hehe..ak n kawan2 da start bz..nk siapkan esaimen, presentation n so on...but i like this type of life..meaningful sket kan..lau x..tido..mkn..n on9 je keje..huu..mcm x de life pun ade...so..minggu ni ku da rasa getarnya..haha..erm..may b ni last ak update blog bt sementara waktu..coz esk malam da naek bus pulang ke kg halamanku..yahoo!!


urmm..ak happy sgt nk balik kg...x sbr rasanya nk jumpe ma n abh, kak n adik2 ku syg...rindu sgt da..tp..ade jgk perasaan sayu tu sikit..entahla nape..perasaan je kot..never mind..;)) just enjoy the holiday n the school base experiance k...;))


budak2!! x sbau nak gadoh!haha

Tuesday, 6 March 2012

memori yg ku jumpe~

Di tengah ku kelam kabut menyelongkar sebuah kotak berisi buku-buku n fail pembelajaranku...tiba-tiba mataku terpacak terus pada suatu sampul angpau hijau....tika itu jantungku berdegup kuat sekali...hanya tuhan yang tahu...yup...kini ku begitu pasti..objek itulah yang ku cari-cari selama dua bulan ini...tetapi...entah mengapa perasaanku bercampur aduk...gembira..sayu..sedih..sesal pun ade...


ku gembira kerana akhirnya kujumpa jua sampul itu...namun...sayu+sedih..kerana tiada gunanya lagi sampul itu kepadaku...........menyesal pun ade...menyesal kerana ku jumpa balik sampul itu..akan membuatkan ku teringat pada seseorang...yg skg ini ku tengah coba melupakannya....dalam tempoh dua bulan ini jgla...aku kesepian..n banyak perkara terjadi di luar kawalanku sendiri...ooooo....ak bagaikan hilang arah tujuan...mengapa?? mengapa?? n mengapa?? pening kepala ini andai difikirkan....yg penting..ku x sbr nk pulang ke kampung halamanku.....inginku luangkan masa bersama keluargaku tersayang..ingin ku luahkan segala rasa yang bertamu di hati ini...ooo Allah....bantula hambamu ini dalam mengemudi kehidupan sendirian...semoga ku terus tabah dan kuat di samping keluarga n teman2ku...insyaAllah..amin...



jalan kehidupan yang memberi sejuta makna kepadaku~



insyaAllah..i want to be that beautiful person!!

Friday, 2 March 2012

Wahai Teman~

Teman....terima kasih atas kehadiranmu...ku sgt hargaimu...ku ingin kau bahagia..gembira..tidak kesunyian..ku hargai kehadiranmu..jgn kau ragui wahai teman...ku coba mendekatimu..tp..ku tidak mahu memberi harapan..ku tdk mahu menyakitkan sesiapa seperti aku disakiti dahulu....ku harap..kau tenang n gembira di sana....


dedicated to my friend~

utkmu teman....;))



=))

Thursday, 1 March 2012

='((

Ya Allah...nape ttiba rindu awk....urmm...sedey sgt..skg awk nk ikhlas ngn sape plk??

x berbaloi air suci ini menitis sbb awk.....

Dikau~

Dikau..ku tetap berharap..suatu masa kau kan berpaling semula ke belakang...menjejak kembali bekas kasihmu...tidak dapat ku nafikan rasa di hati ini...entahla...

tp..

ku tidak pasti..di saat kau coba berpaling..adakah ku masih menagih kasihmu??



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...