Sunday 18 September 2011

Tanda-tanda pembohongan berlaku..kuikui;)

*       


Menyentuh hidung

~ Apabila individu tu berbohong..tisu2 erektil pada  hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ianya membesar. Fenomena ini juga dikenali sebagai Pinocchio..huhu...jadi..sekiranya seseorang tu kerap menyentuh hidung yag tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang disembunyikannya..huhu...

*        Menutup mulut

~Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong..lni merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi krn dari kecil lagi sudah dididik untk tidk berbohong...jadi..apabila mulut mengeluarkan kata2 dusta, so..tgn dengan sndirinya akan cuba menghalang perbuatan tersebut..;)

*        Pergerakan mata

~Org yang berbohong akan cuba meyakinkan pendengarnya dengan memandang tepat pada mata mangsa. Oleh itu, sekiranya kerlipan mata berkurangan dari kadar biasa, ini mungkin tanda berbohong..Sebaliknya, ada jg keadaan di mana sekiranya mata seseorang itu tiba-tiba berkedip dengan banyaknya, ini juga merupakan tanda-tanda tekanan perasaan yang berkemungkinan disebabkan berbohong..Kerlipan mata yang normal sahaja menunjukkan diirnya tidak berbohong...

*        Gagap

~Apabila seseorang yang berckp lancar dan licin, tiba-tiba gagap merupakan tnda sedang mengalami tekanan emosi..sekirnya tiada apa-apa petunjuk bahawa tekanan ini disebabkan perkara lain seperti sedih, pili, marah dan sebagainya, kemungkinan besar orng tersebut sedang berbohong.

*        Melengah-lengahkan jawapan

~ Orng yang berbohong perlu berfikir sebntr utk mereka cipta pembohongan mereka, mungkin dgn cara berdehem, batuk dan sebagainya...;)

*        Resah

~Org yang berdusta nih kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk apabila berhadapan dengan sesuatu soalan, ini berkemungkinan besar seseorang itu sedang berbohong...;)

p/s: itu hanyala tanda-tanda..sekiranya anda yg membaca post ini berkelakuan sebegini dan bukan sedang berbohong, jgnla marahkan sy..huhu...ini hanyalah sebagai info tuk kalian menghadapi masyarakat sekeliling...Oleh itu..jgnlah kita berniat @ melakukan pembohongan...;)


         

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...